Běh v mrazu: jak se na něj přípravit

06.01.2017

Myslíte si, že je pohyb v mrazivém počasí nebezpečný? Opak je pravdou! Stačí se dobře obléci a můžete vyrazit. Následující články vás jistě přesvědčí.:)


Foto zdroj: relax.lidovky.cz

+ ŠEST ZÁSAD k tomu

  • Zásada první - odpovídající oblečení
  • Zásada druhá - čím rychleji se chystáte běžet, tím méně na sebe.
  • Zásada třetí - absolvujete-li v zimě venku intenzivní trénink, naplánujtesi jej jen na tak dlouho, abyste byli schopní být po celou dobu v pohybu. V zimě zapomeňte při běhu na přestávky, kdy neběžíte a jen se vydýcháváte, místo toho zařazujte meziklus.
  • Zásada čtvrtá - běháte-li intervalový trénink v zimě venku, snažte se jej odběhat co nejblíže bydlišti či místu, z něhož vybíháte a do nějž se vracíte osprchovat a převléknout. V zimě vás neohrožuje ani tak mráz, jako to, že vám daleko od domova dojdou síly a vy se budete muset domů vracet "indiánem" nebo pěšky.
  • Zásada pátá - na delší trénink teplé pití s sebou. Při zimních výbězích jak běžci, tak i lyžaři zapomínají pít. Mají za to, že když se nepotí, pít nepotřebují. I když se pocitově nepotíte, tak vodu ztrácíte, stačí když se podíváte na ty obláčky, co vám jdou od úst, nebo na ty zmrazky kolem očí a úst, které z vlhkosti obsažené ve vašem dechu kouzlí mistr mráz. Takže si opatřete malou termosku na čaj nebo jakýkoliv teplý nápoj, který, i když to láká, by měl zůstat bez alkoholu, protože ten roztahuje póry a zrychluje únik tepla z těla a s ním i tekutin, takže pak je snad lepší s sebou nic netahat a nepít.
  • Zásada šestá - po běhu rychle do sprchy a do suchého.


    Pro běhání v zimě platí ještě více než na podzim či na jaře, že hned po běhu byste měli okamžitě zamířit do sprchy a po ní se hned převléknout do suchého.

    Zdroj: bezeckaskola.cz